Page 15 - RiskliDergi
P. 15

Z kuşağı gençlerin yüzde 70’i, düzenli
                                                video oyunu oynamanın sosyal ve duy-
                                                   gusal açıdan fayda sağladığını düşü-
                                                  nüyor. Ayrıca metaverse evreni ile yüz
                                               yüze iletişim de yavaş yavaş hayatımız-
                                                                    dan silinecek gibi duruyor…




                                              Jenerasyon farklı ifadesi onlarca yıldır devam eden bir
                                              konu olarak güncelliğini korumaya devam ediyor. Aslın-
                                              da  kişilerin doğduğu  yıllar  ve  o zamanın şartlarına göre
                                              belirlenen nesillerin hayata bakış açıları, iş yapış biçimleri,
                                              sosyalleşmeleri hatta çocukken tercih ettikleri oyunlar bile
                                              farklılaşıyor. Çocukların sokaklarda arkadaşlarıyla sosyal-
                                              leştiği, birlikte saklambaç oynadığı, düşüp dizlerini kanattı-
                                              ğı zamanlar bugün yerini akıllı cihazlar aracılığıyla internet
                                              ortamında vakit geçirmeye bıraktı. Artık sosyalleşmek için
                                              dışarı çıkmaya gerek yok, saklambaç çoktan unutuldu…
                                              2000’li yılların başında dünyaya gözlerini açan Z kuşağı,
                                              çıtayı biraz daha yükseltti ve vaktini metaverse evrenine
                                              geçirmeye başladı.


                                              Z kuşağının dünyayı algılayış biçiminin, hayattan beklen-
                                              tilerinin, iş ve eğitim hedeflerinin önceki kuşaklardan çok
                                              daha farklı olduğu yadsınamaz bir gerçek. Nitekim sahip
                                              olduğu bu özellikler nedeni ile Z kuşağının anlaşılamadığı ve
                                              kendini yalnız hissettiği gibi söylemler de mevcut.

                                              Önceki kuşakların Z nesli ile ortak nokta bulmaya çalışması
                                              bir yana, bu jenerasyon çoktan başka iletişim yolları buldu
                                              bile. Yüz yüze sosyalleşmenin pabucunu dama atan Z ku-
                                              şağı, metaverse evreninde vakit geçirmeye başladı. Yakın
                                              zamanda yapılan bir araştırma, bu yeni iletişim yönteminin
                                              boyutlarını ortaya koydu.


                                              Z Kuşağı Kendini Avatarlar ile İfade Etmeye Başladı

                                              Deloitte’un; ABD, İngiltere, Almanya, Japonya ve Brezil-
                                              ya’da gerçekleştirdiği “Dijital Medya Trendleri” araştırma-
                                              sına göre gençler arasında yeni bir iletişim dili oluştu. Ça-
                                              lışma, video oyunlarının Z kuşağının en büyük eğlence ve
 Yüz Yüze İletişim                            iletişim aracı olduğunu ortaya koydu.


                                              Araştırmaya katılan erkeklerin yüzde 78’i, kadınların ise
 tarih mi oluyor?                             yüzde 73’ü kendilerini ifade etmek için video oyunlarındaki
                                              avatarlarını kullandıklarını söyledi. ABD’dekilerin yüzde 80’i,
                                              İngiltere’dekilerin yüzde 75’i, Almanya’dakilerin yüzde 78’i,
                                              Brezilya’dakilerin  yüzde  89’u  ve  Japonya’dakilerin  yüzde
                                              63’ü her gün oyun oynadıklarını ifade etti.
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20